مراکز خرید
 
تور مسافرتی
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : امیر


مراکز خرید قبرس


کاروانسرای بزرگ با مغازه‌های متنوع و رنگارنگش، در نیکوزیای شمالی بهترین فروشگاه ممکن برای توریست‌هاست، به خصوص دو مغازه‌ی زیر:

مونیات ماکون
ماکون، نوعی آبنبات کشی عثمانی است؛ چیزی شبیه پشمک خودمان، منتها خیلی کوچک‌تر. صاحب این مغازه، در ساخت این آب‌نبات کشی مهارت زیادی دارد و از مزه‌های تلخی مثل گردوی سبز و ادویه‌ای گرفته تا طعم‌های شیرین طالبی و هندوانه در بساطش پیدا می‌شوند.

کوزا
صنعت تولید ابریشم از کرم‌های ابریشمی که با برگ‌های توت تغذیه شده‌اند، هنوز هم در این بخش از قبرس باقی مانده. صاحبان این مغازه، مادر و دختری هستند که انواع پارچه‌های ابریشمی را در این کارگاه بافته و می‌فروشند.

توجه داشته باشید که مسافرانی که از نیکوزیای جنوبی برای خرید به این بخش می‌آیند، طبق قوانین یونان حق ندارند بیش از ٢٠٠ دانه سیگار و بیش‌تر از هشتاد یورو جنس نو به آن‌طرف شهر ببرند؛ پس فکر خرید قالیچه و این‌جور چیزها را نکنید!


 

مراکز خرید لارناکا

• Chris Cash & Carry

• City Plaza
• Debehnam
• Mango
• Metro Super Store
• Orphanidies
• Poroty Perkins
• Sirocco Fashion
• Yiannakis Ioannoy Shoes

اکثر فروشکاه ها در لارناکا در مرکز شهر و در اطراف خیابان های

 واقع شده اندErmou و Phaneromeni.
 این فروشگاه های متنوع اقلام مختلف از لباس و کیف و کفش، صنایع دستی و سوغاتی و لوازم سوفالی را در خود جای داده اند.اکثر فروشگاه ها با برندهای معتبر نیز در این منطقه وجود دارند. این فروشگاهها از اواسط مرداد تا اواسط شهریور از تخفیف های 50 الی 80 درصدی برخوردار هستند.

لارناکا به خاطر سفالینه‌های زیبایش معروف است. این‌طور اجناس را کارگاه‌های کوچک، با کیفیتی عالی درست می‌کنند. در نزدیکی این شهر، روستای کوچکی هم هست که ظروف نقره‌ی خوبی دارد و برای فروش، به لارناکا هم می‌فرستدشان.


مراکز خرید آیاناپا

با توجه به نزدیکی این شهر به شهر لارناکا اکثر توریستها خریدهای خود را از شهر لارناکا انجام می دهند اما با این وجود اکثر فروشکاه ها در آیاناپا در خیابان اصلی شهر واقع شده اند. این فروشگاه های متنوع اقلام مختلف از لباس و کیف و کفش، صنایع دستی و سوغاتی و لوازم سوفالی را در خود جای داده اند.
این فروشگاهها از اواسط مرداد تا اواسط شهریور از تخفیف های 50 الی 80 درصدی برخوردار هستند.


مراکز خرید لیماسول

فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن این شهر به همراه محله قدیمی آن با خیابان های سنگفرش و باریک و بازار محلی و انواع کافه و رستوران ها تامین کننده سلایق گوناگون مسافران است.

مراکز خرید گیرنه

گیرنه و نیز نیکوزیا حاوی بهترین گزینه های مرکز خرید در تمام قبرس شمالی می باشند که قیمت سوغاتی هایشان مناسب بوده و صنایع دستی قبرسی فراوانی دارند.

تجربۀ خرید در قبرس شمالی کاملا با خرید در جنوب فرق می کند چرا که مغازه ها بزرگتر هستند و به صنعت پررونق توریسم وابسته اند. در گیرنه باید به دنبال مراکز خرید، بازار هدیه های ارزان قیمت و فروشگاه های زنجیره ای سرشناس بگردید که این امر برای اکثر گردشگران تغییر نیروبخشی می باشد. در قبرس شمالی، فروشگاه ها معمولا توسط محلی ها یا ترکیه ای ها اداره می شود و مناسب هرگونه سلیقه ای می باشند.


ساعات کار فروشگاه های گیرنه بین ماه های اکتبر و آوریل کاهش می یابد و اکثر فروشگاه ها حدود ساعت 5 بعدازظهر تعطیل هستند. هرچند در ماه های شلوغ تر تابستان ساعات کار فروشگاه ها تا 7 یا 8 شب و حتی بیشتر، افزایش می یابد. توجه داشته باشید که چهار شنبه ها و شنبه ها فروشگاه ها غالبا بعدازظهرها تعطیل هستند. همچنین یک شنبه ها بازار ساکت تر از همیشه می باشد و در قبرس به عنوان روز کاری به حساب نمی آید.

بدلیل اینکه قبرس شمالی هنوز توسط ترک ها اشغال شده، پول رایج آن پول ترکی لیر می باشد. بسیاری از فروشگاه های گیرنه همچنین یورو و حتی پوند انگلیس یا دلار آمریکا را هم قبول می کنند.

در بخش مرکزی گیرنه واقع در جادۀ ضیا ریزکی یک مرکز خرید بسیار معروف ولی کوچک وجود دارد که حاوی بوتیک ها و سایر مغازه ها می باشد. این مرکز خرید محل مناسبی برای پیدا کردن لباس های مخصوص ساحل، وسایل چرمی و لوازم غواصی می باشد. برای خرید صنایع محلی می توانید از Round Tower که در همان نزدیکی هاست (و قدمت آن به دوران Lusignan میرسد) و شامل گزینه های مختلفی از قالیچه های رنگارنگ، صنایع هنری و سرامیک می باشد دیدن فرمایید.

هرچند قبرس شمالی مانند مناطق توریستی تر جنوبی، فروشگاه ها و امکانات خرید چندانی عرضه نمی دارد، اما شهر نیکوزیا حتی بیشتر ازحد نیازش این امکانات را فراهم می کند. نیکوزیای جنوبی نیز بدلیل داشتن بوتیک های شیک قبرسی، فروشگاه های زنجیره ای بریتانیایی و برند Marks & Spencer که مورد توجه اکثر گردشگران می باشد، معروف است.

خرید درنیکوزیا به توریست ها این امکان را می دهد که مقداری هدایا و سوغاتی های سنتی نیز خریداری کنند؛ از قیطان و قلابدوزی گرفته تا  جواهرات. هرچند ارائۀ تخفیف های بالاست که باعث جذب مشتری می شود خصوصا آنها که درصدد خرید لباس هستند. برخی "حراجی ها" تخفیف های بزرگی می دهند و کالاهایشان را مثلا با 80% زیر قیمت خرید می فروشند.

مراکز خرید نیکوزیا 

در نیکوزیا مناطق اصلی بسیاری برای خرید وجود دارد. در ناحیۀ شهر قدیمی، خیابان لیبرا حاوی تعداد بی شماری فروشگاه های پوشاک مدل قدیمی، بوتیک ها و فروشگاه های کفش می باشد. فروشگاه بزرگ که زمانی محل فروش برند Woolworths بوده، کمی گرانقیمت تر و تجملاتی تر است و فروشندۀ همه چیز می باشد؛ از لوازم آرایش و لوازم منزل گرفته تا پوشاک و عطر و حتی خوراکی.

منطقۀ پیاده رو Laiki Geitonia نیز محله ای تاریخی است و مغازه های آن غالبا معماری سنتی را به نمایش می گذارند. در بخش مدرن تر "شهر جدید" نیکوزیای جنوبی، خیابان ماکاریوس، پُراست از امکانات خرید؛ برای خرید از فروشگاه های مخصوص هدیه که توریست ها را به خود جذب می کند بد نیست بودجۀ خود را در Laiki Yitonia خرج کنید و برای خرید آخرین مجلات و روزنامه های زبان انگلیسی بهتر است از کیوسک های میدان Eleftheria خرید کنید.

در نیکوزیای شمالی، منطقۀ بویوک هان (خان بزرگ) قطعا بهترین منطقه برای انجام یک خرید جدی می باشد. برای خرید محصولات محلی نیز بهتر است به فروشگاه رنگارنگ شهری (بازار بلدیه) رفته و در معرض فضای فوق العادۀ آن قرار بگیرید.
 
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مسافرتی و آدرس teravel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 51510
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1